Groep 6

Under construction

Van harte welkom in groep 6.

In groep 6 gaan de kinderen  veel leren. Met rekenen komen  grafieken aan bod, oppervlakte en omtrek, leren we onder elkaar optellen en aftrekken, enz. We werken met aanpakken bij verschillende vakken. Ieder kind op zijn eigen niveau en soms op eigen tempo. We werken met de instructietafel waar kinderen extra uitleg kunnen krijgen van de leerkracht.

We hebben een hele goede en leuke methode met aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Bij elke les zijn er filmpjes over het betreffende onderwerp. We hebben 2 x per week tutorlezen. We helpen de lagere groepen met lezen en worden zelf geholpen door de hogere groepen. In groep 6 vinden we het belangrijk dat de kinderen zelfstandiger worden en steeds meer verantwoordelijkheid leren te dragen.

We hebben 2 x per week gym en soms een leuke clinic. Ook de creatieve vakken krijgen aandacht. Niets leukers dan alleen of samen mooie dingen te maken en later op te hangen of ten toon te stellen. Leren samen te werken vinden we heel belangrijk. Bij veel vakken passen we dit toe. We vinden het altijd erg leuk als onze ouders bij de open ochtenden een les bezoeken.

We maken er weer een superleuk jaar van !!